vrijdag 19 november 2010

PME sugarflowers les 5

Gisteren op tijd uit bed en de finishing touch aangebracht bij mn eindstukken. Uiteindelijk was ik best tevreden met het resultaat en dus heb ik de goede camera gepakt om een paar goede foto's te maken:



Inmiddels was het al bijna 3 uur.. tijd om weg te gaan naar Houten, alléen was er nog 1 probleempje, het kado dat ik namens de groep voor Lies besteld had was nog onderweg! Gelukkig kwam net toen ik wou wegrijden de vrachtwagen van UPS de hoek om rijden en kon ik het pakket zo overpakken in de auto.

Mijn bloemstukken had ik zo veilig mogelijk op de grond gezet, 1 naast mij voor de bijrijdersstoel, en 1 achter mij, op slipmatjes, en ze stonden echt stevig, maar ik vond het toch een beetje spannend om ze te vervoeren. Nog even de camera in de tas, en hop daar ging ik.. De heenweg leek voorspoedig te verlopen, en zoals het leek zou ik rond iets voor 5 op plaats van bestemming zijn.. Totdat mijn TomTom nog 13 minuten tot plaats bestemming aangaf, en ik plotseling vol op de rem moest.. Mijn tas vloog van de stoel, vol op het tropische bloemstuk. Een paar mini botsingen volgde, en we stonden letterlijk neus aan kont tegen elkaar aan.. Gelukkig ging het allemaal heel zachtjes en heeft de auto voor zover ik kon zien geen schade.. Maar mijn bloemstuk! Ik durfde eigenlijk niet te kijken.. voorzichtig tilde ik de tas op, en ja hoor, allemaal afgebroken lelieblaadjes.. Wat was ik blij dat ik vooraf 'goede' fotos gemaakt had.. Uiteindelijk heb ik er nog zeker 50 minuten over gedaan!!! om uiteindelijk iets na 6 uur bij Lies aan te komen. Toen was het punt daar dat ik de schade aan mijn andere bloemstuk moest bekijken. En ook bij dit boeket hebben niet alle blaadjes het overleefd.. ik baalde gigantisch, maargoed er zijn ergere dingen in het leven en ik had gelukkig vooraf al foto's gemaakt.

Tijd om Lies haar kado te geven! Het was leuk om haar zo te zien stralen, want daar doe je het natuurlijk voor. Ze was er echt blij mee en vond het een leuke beloning voor al haar inzet:



Daarna zijn we nog bezig geweest met het inbinden van een hulsttak met besjes, we hebben de orchideen en knopjes samengebonden tot een leuk geheel, we hebben nog een cattleya orchidee gemaakt en het maken van een chrysant werd uitgelegd. Foto's hiervan zullen binnenkort nog volgen.

Daarna maakte Lisette het nog extra gezellig door een hele schaal met borrelhapjes langs te laten brengen. Helemaal top!

En toen was het tijd voor het eindoordeel, Lisette vond mijn bloemstukken erg mooi, ondanks de schade. En ze zei dat ik er zeker mee door moest gaan en zeker eens moest deelnemen aan een 'contest.' Nou een groter compliment kun je niet krijgen toch? Daarna heeft ze nog kort gespeeched, en we zijn allemaal geslaagd!
Alle eindboeketjes samen:


Hierna volgde de 'diplomauitreiking' en ik kan nu dus zeggen dat ik in het bezit ben van mijn eerste proffesional diploma: Sugarflowers!



Ik heb erg veel foto's gemaakt, ook van de overige cursisten met hun diploma. Die foto's zal ik snel eens online zetten en de link volgt dan vanfzelf op mijn blog.

Ik kan in ieder geval iedereen deze module aanraden, hij is echt heel erg leuk en leerzaam! Doe het dan vooral bij Lies CakeShop in Houten, want dat is gewoon heel erg gezellig!

Uiteindelijk heelhuids (op mijn bloemen na, haha) weer thuis gekomen, met een diploma op zak, en moest daarna nog de hele nacht bezig aan een taart die zojuist is opgehaald. Dus ik vind dat ik nu wel een paar uurtjes slaap verdient heb!

Liefs,
Jaime

Geen opmerkingen:

Een reactie posten