zaterdag 27 november 2010

PME sugarpaste les 1

Na vorige week de module sugarflowers afgesloten te hebben, was het afgelopen donderdag tijd voor de eerste les van de sugarpaste module.
We moesten een kapsel van 20 cm meebrengen. Deze hebben we gevuld met jam en botercréme (jakkie bah). Echt ranzig vind ik dat haha. Daarna hebben we deze gevuld en afgesmeerd om hem vervolgens te bekleden met fondant.
Verder hebben we 2 plaques uitgestoken, die we thuis verder moeten afwerken. Daarna mochten we nog even 'spelen' met crimpers. Iets wat nieuw is voor mij, maar erg leuk! Heb er dan ook gelijk wat aangeschaft, en wil dit in de toekomst zeker gaan toepassen. Verder kan ik niet echt zeggen dat ik tijdens deze eerste les iets geleerd heb.. Maar goed, ik ben dan ook al een tijdje bezig en dit was echt back to basic.
Uiteindelijk nog eventjes in 10 minuten de taart afgedecoreerd:


Zeker niet eens van mn leukste taarten haha. Uiteindelijk midden in de nacht doorgereden naar mijn werk (Discotheek) en daar werd de taart bij de naborrel wel gewaardeerd.
Gelukkig heb ik deze week veel minder huiswerk dan bij de module sugarflowers. Voor volgende week moet ik thuis het volgende doen:
- 2 taarten bakken, vullen en bekleden (deze gaan we in de les stapelen)
- mijn 2 plaques afwerken, dmv dusten en schilderen, de andere plaque moeten we versieren. Dit moet door het gebruik van 1 uitsteker waarmee je verschillende mogelijkheden laat zien. Dus eigenlijk is de opdracht 'Hoe haal ik zoveel mogelijk uit 1 uitsteker? '

Niet echt iets om een extra blogpost voor te schrijven dus.. Mijn volgende blog over deze module zal dan ook pas na de volgende les zijn, helaas geen tussentijdse 'update'.

Liefs,
Jaime

Geen opmerkingen:

Een reactie posten