vrijdag 12 november 2010

PME sugarflowers les 4

Deze week had ik lekker  veel te doen, zoals in mijn vorige berichtje stond hadden we redelijk wat huiswerk mee gekregen. Omdat ik vond dat anjers en bramen gewoon niet samen gaan, heb ik ervoor gekozen 2 aparte werkstukjes te maken. Trots ben ik zeker op mijn bramen.. :o Heb er zelf de bloesem en blaadjes bij verzonnen en deze samen verwerkt op een druiventak:

Uiteraard moest ik ook wat doen met mijn overgebleven anjers. Daar heb ik een lief klein miniboeketje van gemaakt en er wat felroze vulbloempjes aan toegevoegd. Deze past nu leuk bij mijn eerder gemaakte rozenboeketjes en liggen samen onder een glazen stolp:



Verder moesten wij thuis vast de blaadjes voor de Lelie's maken, één Lelie heb ik gisteren in de les af kunnen maken, en die foto wil ik jullie natuurlijk niet onthouden:



Ook hebben we gisteren de gebera's afgerond:



Volgende week is de laatste les, en daarvoor moeten we érg veel doen! Dit is mijn huiswerk voor volgende week:
- Het eindwerkstuk: deze moet bestaan uit minstens 3 soorten bloemen die je tijdens de cursus geleerd hebt.. uiteraard op een creatieve manier verwerkt en het moet een redelijk boeket worden, dus je moet niet aankomen met een boeketje met 3 bloemen.. De kleurcombinatie van mijn eindboeket wordt paars/lila/wit.. De rest houd ik voor nu nog eventjes geheim.. ;)

- Verder moeten we een boeket maken van 3 lelies (of je moet deze in je eindwerkstuk verwerken dat mag ook) maar ik heb nog een mooi stuk kienhout wat ik over heb uit mijn aquarium verleden, daar ga ik een mooi tropisch stukje van proberen te maken. :)

- Daarnaast moeten we een fresia boeketje maken, óf je fresia verwerken in je eindboeket (denk dat het bij mij het laatste word)..

- We moeten 3 orchideen + knopjes maken, zodat we die volgende week nog kunnen samen binden op en leuke orchideeen tak. Heb er al 1 afgemaakt in de les. Foto volgt binnenkort!

- Als laatste hulstblaadjes dusten en een stukje flowerpaste felrood kleuren zodat we volgende week een leuke hulsttak kunnen maken met rode besjes.

Dus deze week ben ik erg druk met blaadjes en bloemetjes maken, ben benieuwd of ik het halverwege de week nog net zo leuk vind als nu.. Misschien kan ik straks geen blaadjes meer zien! Ik hoop dat ik jullie ondertussen nog een keer een update kan geven :) En anders is het even afwachten tot volgende week..

Liefs,
Jaime

Geen opmerkingen:

Een reactie posten